Artikel 1 | Definities
1. Cindy, tevens handelend onder de naam Studio You | Design, gevestigd te Den Haag, KvK-nummer 77903242, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Cindy.
2. De klant wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever.
3. De klant is een zakelijke opdrachtgever; Cindy werkt niet in opdracht van natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan Cindy tegen betaling van honorarium en kosten voor de opdrachtgever werkzaamheden verricht en waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
Artikel 2 | Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten facturen en werkzaamheden door of namens Cindy, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Onder “schriftelijk” wordt ook verstaan “langs elektronische weg”.
2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van Cindy in het kader van de opdracht ingeschakelde derden en zijn mede ten behoeve van deze derden bedongen.
3. Cindy heeft het recht de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gelden na bekendmaking aan de opdrachtgever.
Artikel 3 | Aanbod
1. Indien in de offerte geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte na 14 kalenderdagen. Bevestiging van de offerte kan uitsluitend schriftelijk plaatsvinden.
2. Cindy kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de opdrachtgever redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Cindy heeft altijd het recht op vergissingen en verschrijvingen terug te komen, ook nadat opdrachtgever het aanbod heeft aanvaard.
3. Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Artikel 4 | Tarieven en betalingen
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor de in de offerte omschreven bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
2. Cindy werkt met verschillende trajecten, zoals een zesweken- en driemaandentraject, abonnement en losse fysieke bijeenkomsten. Voorafgaand aan het aangaan van een overeenkomst voor een traject of losse fysieke bijeenkomsten vindt eerst een ontmoeting plaats. De opdrachtgever draagt het door Cindy vooraf gecommuniceerde honorarium voor de kennismakingssessie.
3. Op de offerte staat de overeengekomen prijs exclusief btw vermeld. De prijs geldt inclusief de fysieke bijeenkomst en inclusief een bijdrage per fysieke bijeenkomst van 250 (met een maximum van één per maand), maar exclusief verdere hotelkosten, kosten voor verblijf en maaltijden en reistijd- en kosten tenzij anders aangegeven.
4. Met acceptatie van het aanbod ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele traject wordt doorlopen. Cindy kan een aanbetaling vragen, waarmee voor opdrachtgever de verplichting ontstaat een aanbetaling te voldoen.
5. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Cindy heeft het recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de opdrachtgever.
6. Indien er sprake is van meerwerk, zoals bijvoorbeeld een bijeenkomst die de duur van 12 uur te boven gaat, zal dit pas worden uitgevoerd na overleg en goedkeuring van opdrachtgever en in rekening worden gebracht volgens een apart overeen te komen prijsopgave.
7. Facturen dienen binnen 7 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt, een traject eerder aanvangt, of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is. De kosten voor de eerste ontmoeting en de eerste fysieke bijeenkomst dienen voorafgaand aan het plaatsvinden van de betreffende ontmoeting /of fysieke bijeenkomst te zijn betaald. Het abonnement wordt in gelijke maandelijke termijnen gefactureerd; de overige trajecten ineens vooraf.
8. Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is hij van rechtswege in verzuim en de wettelijke handelsrente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Indien de opdrachtgever niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, geldt de wettelijke rente.
9. Indien de opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever. De wettelijke invorderingskosten worden op tenminste 150,– gesteld. 10. In geval van verzuim van de opdrachtgever is het restantbedrag dat de opdrachtgever aan Cindy verschuldigd is, volledig en ineens opeisbaar.
Artikel 5 | Informatieverstrekking
1. Opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan Cindy.
2. Opdrachtgever vrijwaart Cindy voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
Artikel 5 | Uitvoering van de overeenkomst
1. Cindy voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Op haar rust uitsluitend een inspanningsverbintenis. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat opdrachtgever beoogde. Opdrachtgever erkent dat resultaat niet direct zichtbaar zal zijn en tevens dat resultaten mede afhankelijk zijn van de inzet van de deelnemer en overige factoren.
2. Cindy heeft het recht de uitvoering van de overeenkomst te staken of beëindigen indien zij zich onvoldoende veilig voelt. Intieme handelingen vinden uitsluitend veilig plaats en Cindy heeft het recht deze te weigeren, zonder dat opdrachtgever aanspraak heeft op fysieke handelingen.
3. Een bijeenkomst duurt in beginsel ten hoogste 12 uur.
4. In beginsel vindt ten hoogste één fysieke bijeenkomst per maand plaats (waarbij Cindy en opdrachtgever samen komen). De fysieke bijeenkomsten moeten binnen de in de offerte genoemde termijn worden ingepland en plaats te vinden. Het staat Cindy vrij uit coulance buiten deze termijn de fysieke bijeenkomsten plaats te laten vinden, maar dat is geen recht waarop opdrachtgever aanspraak kan maken.
5. Buiten de fysieke bijeenkomst mag opdrachtgever met Cindy bellen en appen, indien en voor zover Cindy bereikbaar is. Het recht om te bellen en/of appen houdt op zodra de laatste fysieke bijeenkomst heeft plaatsgevonden.
Artikel 6 | Uitvoering van de overeenkomst
1. Cindy voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Op haar rust uitsluitend een inspanningsverbintenis. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat opdrachtgever beoogde. Opdrachtgever erkent dat resultaat niet direct zichtbaar zal zijn en tevens dat resultaten mede afhankelijk zijn van de inzet van de deelnemer en overige factoren.
2. Cindy heeft het recht de uitvoering van de overeenkomst te staken of beëindigen indien zij zich onvoldoende veilig voelt. Intieme handelingen vinden uitsluitend veilig plaats en Cindy heeft het recht deze te weigeren, zonder dat opdrachtgever aanspraak heeft op fysieke handelingen.
3. Een bijeenkomst duurt in beginsel ten hoogste 12 uur.
4. In beginsel vindt ten hoogste één fysieke bijeenkomst per maand plaats (waarbij Cindy en opdrachtgever samen komen). De fysieke bijeenkomsten moeten binnen de in de offerte genoemde termijn worden ingepland en plaats te vinden. Het staat Cindy vrij uit coulance buiten deze termijn de fysieke bijeenkomsten plaats te laten vinden, maar dat is geen recht waarop opdrachtgever aanspraak kan maken.
5. Buiten de fysieke bijeenkomst mag opdrachtgever met Cindy bellen en appen, indien en voor zover Cindy bereikbaar is. Het recht om te bellen en/of appen houdt op zodra de laatste fysieke bijeenkomst heeft plaatsgevonden.
Artikel 7 | Wijziging en annulering
1. In het geval van overmacht heeft Cindy de mogelijkheid een traject of overeenkomst te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht in de zin van deze bepaling is onder meer sprake in geval van ziekte van Cindy zelf of haar naasten voor wie zij zorg draagt en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen of locaties die voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn.
2. Het traject kent een loopduur zoals overeengekomen. Bij aanschaf van het traject gaat opdrachtgever ermee akkoord dat het gehele traject dient te worden betaald, ook wanneer opdrachtgever gedurende het traject wenst tot annulering over te gaan.
3. In tegenstelling tot hetgeen bepaald in lid 2 van dit artikel, heeft opdrachtgever het recht om een fysieke bijeenkomst schriftelijk te annuleren. Indien Cindy kosten van derden heeft moeten maken, bijvoorbeeld een hotelboeking, is opdrachtgever deze kosten verschuldigd.
4. Een annulering korter dan 24 uur voor de afgesproken fysieke bijeenkomst is niet mogelijk, tenzij sprake is van overmacht in de zin van ziekte bij opdrachtgever of van degene voor wie opdrachtgever zorg draagt. In dat geval kan de fysieke bijeenkomst met inachtneming van deze algemene voorwaarden op een later moment worden ingehaald. Door Cindy reeds gemaakte kosten van derden dienen in dat geval wel te worden vergoed.
5. Het vorenstaande geldt ook voor losse dates, kennismaking of één enkele sessie, met dien verstande dat de annulering dan minstens 72 uur voor de afspraak moet plaatsvinden.
Artikel 8 | Aansprakelijkheid en schade
1. Cindy is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of bewust roekeloos is veroorzaakt.
2. Cindy is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadigingen van persoonlijke eigendommen van deelnemer gedurende een overeenkomst.
3. In het geval dat Cindy een schadevergoeding verschuldigd is voor het veroorzaken van schade die voldoet aan dit artikel bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door Cindy aan opdrachtgever in rekening is gebracht. Voor gevolgschade, daaronder onder meer begrepen gederfde winst, geleden verlies, personeelskosten of bedrijfsstagnatie, is Cindy nimmer aansprakelijk.
Artikel 9 | Geheimhouding
1. Cindy en opdrachtgever houden alles wat tussen hen wordt gecommuniceerd en de inhoud van fysieke bijeenkomsten strikt geheim en doen daarover geen mededeling aan derden.
2. Van het bedoelde in het vorige lid is uitgezonderd informatie die wordt verstrekt op grond van een bevel van het bevoegde gezag of een uitspraak van een rechter.
3. Het staat Cindy vrij om op haar sociale media anekdotes te plaatsen over fysieke bijeenkomsten of communicatie zolang deze maar niet herleidbaar is tot opdrachtgever.
4. In geval van overtreding van het geheimhoudingsbeding verbeurt de overtredende partij aan de andere partij een boete van 5.000 per overtreding. Deze boete laat het recht op aanvullende schadevergoeding onverlet.
Artikel 10 | Klachten
1. Opdrachtgever is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten binnen 14 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan Cindy. Als de klacht niet tijdig wordt geuit, vervalt het recht te klagen en vervallen ook alle rechtsmiddelen die het gevolg van een klacht zouden kunnen zijn.
2. Cindy streeft ernaar de klacht binnen 14 kalenderdagen inhoudelijk te behandelen.
3. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 10 | Geschilbeslechting
1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
2. Partijen zullen in de eerste plaats trachten een eventueel geschil in onderling overleg te beslechten. Mocht een geschil in onderling overleg niet kunnen worden beslecht, kan het geschil uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter van de rechtbank die bevoegd is in voor de plaats waar Cindy is gevestigd.